sista buffé-larren.


kvällens middag:

rostbiff med picklade morötter, kallrökt lax med dill, svenska körsbärstomater och lite zucchini.

från buffén i torsdags fick jag förutom lax, rostbiff, kycklingklubbor och fruktsallad, även med mig en hel del salladskål hem. efter 2 middagar insåg jag att jag faktiskt inte tyckte den var så god. jag pillade därför ur all gurka, paprika och tomat jag hittade och lämnade salladskålen. så vad göra när det fanns massor kvar i kylen?
efter lite bollande med mamma hamnade salladskålen tillslut i stekpannan tillsammans med massa dill, vatten, pepparmix, vitlök, strimlad zucchini och en skvätt senap. det blev otippat gott och nu behöver jag inte kasta bort den :) längst ner till vänster ser ni alltså det fräset.

japp, så kan kvällsmaten se ut här hemma, en söndagskväll i början av juli. nu ska jag pussla, tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0