sommarlov, sköna sommarlov!


åååh, hörrni vad jag har saknat denna bloggen - och er såklart! trogna har ni varit som kikat in här dag efter dag, allt för att bara mötas av en ick-uppdaterad sida. och själv har jag hållit en strikt pluggperiod;

- morgon: fri tid (inklusive frukost)
- kl. 11.00: plugg (med små pauser för att sträcka på ben + fixa lunch)
- kl. 17.00/18.00: fri tid

- ingen blogguppdatering
- ingen nöjestid på internet under pluggtiden
- inget köp av nya boxen av "skilda världar" (buhu buhu... men den som väntar...)

ja, så rolig har min tillvaro varit de senaste dagarna. ibland har jag tagit fram plugget även efter 18.00, men annars har jag hållit bra på tiderna och de "regler" jag satt upp för mig själv. att hålla mig borta från facebook, bloggen, bloggar jag följer, mail osv under pluggtiderna var ett myycket smart drag. det har verkligen hjälpt mig.
det blir så lätt att att jag fastnar och så har det gått 2 timmar.

och visst har det varit tufft. riktigt tufft faktiskt. så gärna jag bara har velat göra annat än kika på anteckningar om diabetes, stress, utveckling, immunförsvar osv. jag har velat strosa på stan, gosa med min fina gudson, se film, åka och bada, springa i tinnerö, leka med emil, se på film med syrran, kika i mattidningar hos mamma med mera med mera.

men vet ni vad. nu har jag sommarlov!
jag hade min terminstenta idag, 12-15.30. ni anar inte vilken lättnad som fyller mig just i detta nu. helt otroligt. nu har jag fri tid fram till 29 augusti (med undantag för den 11 augusti, då jag antagligen kommer ha en omtenta i m.v). det känns helt galet. gud vad jag ska njuta av denna sommar.

börjar min lediga kväll med att fira. det blir grill (om vädret håller i sig) hos min underbara mamma. vad som händer sedan, vad vi gör och vad som sker har jag ingen aning om. och vet ni vad, mig spelar det ingen som helst roll. så länge det inte handlar om ämnen som sårläkning, personlighetsstörningar, menstruationscykeln eller puberteten är jag mer än nöjd.
jag är så himla lycklig.


såhär glad känner jag mig! (bild tagen av emil förra veckan)

det kommer uppdateringar om höghöjdsbanan, mors dag, sill&potatis-middag med mera.
så kära ni håll utkik! KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0