sugen på lite kärlek igen.


nyss inkommen efter en springrunda. skönt att få springa av sig lite - det händer ju så mycket om dagarna med en faslig massa ny information att ta in. jag får lära mig så mycket!
och vet ni vad, jag gav min allra första intramuskulära injektion idag :D det gick så bra och jag är väldigt nöjd (och glad). patienten verkade också nöjd så det var ett bra slut på dagen där.

på vägen hem, samtidigt som pyttesmå regndroppar föll på mina dojjor, fick jag höra en rar liten kärlekshistoria. och då saknade jag den där förälskelsen. det där lilla pirret i magen och när allt runtomkring liksom bleknar och allt plötsligt känns så lätt. hoppas jag kommer dit någon gång. men som min handledare sa idag (vi hade ett litet förtroligt samtal, tjejer emellan ;) det vore mycket konstigt om jag inom en snar framtid inte hittade någon fining.

tiggde ett glas vatten i hagaberg innan jag knallade hemåt och fick i samma veva en smakbit av deras middag.
själv ska jag precis äta nedanstående middag



kallrökt lax med en sallad på zucchini, tomat och rödlök, samt en sås gjord på kesella, senap, en skvätt citron och myyycket dill och gräslök. ja, det är mycket sås. ja, jag gilalr sås.
mycket gott, men jag är inte ett dugg hungrig. konstigt! men, äta bör man annars dör man som ni vet.

ett tips är att lägga rödlöken i en skål med vatten ca 15 min innnan den ska ätas. om den ska serveras rå vill säga. det gör den mycket mildare i smaken och därmed inte så skarp :) men den bör dock hackas/strimlas/skivas innan så nu inte dimper ner en hel rödlök i skålen. inte för att det skulle explodera direkt, men jag vill ju vara korrekt mot er ;)

nu ska jag äta sedan hoppa in i duschen. imorgon är det fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0