vad nu..??!


hmpf, ingen middag igårkväll?? neejdå, jag har inte gått och blivit helt bananas, så tagga ner lite va. förklaringen är både enkel och angenäm; middagen intog hos syrran med efterhäng hela kvällen lång. älskar spontana grejer!

något annat jag älskar är grill, så att det vankades just detta gjorde mig ju inte mindre lyrisk ;) sedan bidrog allra bästa sällskap inte till att stämningen drogs ner direkt - härligt!
jag stod inte för själva grillandet och jag antar att alla vet hur man ska gå till väga för att få fram denna typ av mat på bordet. om det sedan blir mer eller mindre gott - tja, det kan jag liksom inte stå för. så något recept blir det inte denna gång. men väl ett gäng bilder :)


köttet i marinad. vad just denna innehöll glömde jag fråga, men en bas på lika delar soja och en neutral olija funkar fint, gärna med myycket finhackad vitlök, en skvätt citronsaft och tomatpuré. himla smarrigt!
för en starkare variant prova gärna den här.



goaste oliver <3


zucchini, körsbärstomater, färska champinjoner, paprika. blivande grillspett.


lägg spetten i blöt, minst 10 min, innan så fattar dom inte eld av grillen lika lätt.


under tiden kan du leka lite med ett systerbarn.


eller ta på den minsta en supermanpyjamas. fungerar dock alldeles galant även med en annan variant.


uppträdda.


pensla med marinad. släng upp på grillen!


jag stod för såsen och valet föll på denna, då emelie ännu inte hade smakat den.


grabbarna grill höll koll på maten ;)


"pappa, är maten klaar snart?! den kan bli svart!" - någon var lite otålig...


men inte blev den svart inte - utan heelt perfekt.


mums!


en viss liten kille föredrog stekt falukorv och pommes framför den grillade maten (!)


och att krama mammas arm var himla mysigt.


till efterrätt hade emelie köpt denna.


som kanske inte visade sig vara så röd och smakrik som vi hoppats på, men ack så god ändå.


"inga kärnor synes än..."


sedan blev det mys i soffan resten av kvällen :)


<3


imorgon börjar min vfu vilket innebär långa dagar. far hemifrån runt 07 och kommer hem strax efter 18. och då jag inte har någon lust att ställa mig och laga mat från grunden vid den tidpunkten, blir det lite fix.
så det blir till att tänka ett steg före, laga flerportionsmiddagar och lägga i matlådor, redo att hamna på middagsbordet när jag kommer hem. skönt och smart. och faktiskt himla enkelt.

hur det blir med recept och dagens-middag-uppdateringar här får vi se. men orora er inte, det löser sig nog på ett eller annat sätt.

nepp, nu ska jag leta fram någon tidning (himla corren som inte kommer på söndagar..!) och göra mig en rejäl söndagsfrukost. lite senare dyker det upp ett inlägg om gårdagens ko-släpp, så håll utkik!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

ååååh, jag vill också grilla! det är så himla omständigt när man bor som man gör, jag vill ju bara kunna kliva ut på en altan och grilla liksom som hemma hos mamma och pappa :)

2011-05-08 @ 13:56:08
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: malinsetta

pernilla: altaner är grymt! tänk att sitta en sen ljummen sommarkväll, med en tallrik grillat framför sig, ett par tända ljus och en hel drös med folk man tycker om. fasen alltså, tror inte det kan bli bättre :)

2011-05-09 @ 20:58:34
URL: http://malinsetta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0