grönt.


jag var och handlade tidigare idag och som alltid kikade jag runt lite i fisk- och skaldjursdisken. denna gång fick jag provsmaka litegrann av något jag sneglat på och klurat över ett bra tag.



Gomoawaka (japanskt sjögräs)

det må se underligt ut (även om jag tycker det ser alldeles fantastiskt gott och vackert ut med den härligt gröna färgen) men jag lovar er; det är hur gott som helst.
det smakar otroligt fräscht, syrligt, men ändå kryddigt, lätt att äta och... hm ja lite wokat på något vis. men inte lika mastigt och tungt som wok lätt kan bli. svårt att beskriva smaken - ni kan väl prova? :)

denna burk, med 126 gram, blev min för 25 kronor. mycket fint pris om ni frågar mig. passar perfekt när jag spenderar denna kväll enbart med mig själv (jaa, katten är såklart här också :) och planerar att servera mig själv det jag tycker allra bäst om. härligt!

jag verkligen älskar att smaka nya råvaror, smaker och spännande kombinationer och rätter. kan ni inte lägga det på minnet någonstans? när ni sedan testar något nytt och annorlunda nästa gång kan ni väl tipsa mig? :)
jag skulle bli så glad!

jag återkommer med kvällens goda middagstallrik lite senare :)




Kommentarer
Postat av: Tess

Så fräscht & spännande, vill jag testa!

2011-11-20 @ 22:22:58
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Åh, det är så gott, vi beställer alltid det när vi äter sushi! Skulle å gärna vilja veta om man kan fixa till sånt själv...

2011-11-25 @ 16:43:52
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0