ett par funderingar bara.


i fredags hade vi ju, precis som fredagen innan, som sagt mat- och Idolkväll. maten var fruktansvärt god och sällskapet toppen, men vad var det med alla i Idol??! ojoj vad vi skrattade! det var helt galet i början, precis som en kass audition. fel tonart, surt, osäkert, falskt, ja listan på va dsom gick snett kan göras lång.

och jyrun verkade ha en hel del bomull i öronen när det kom till vissa. märkligt, mycket märkligt.



nåja, vi hade ialla fall en himlans trevlig kväll och underhållningen var det inget fel på. men det hade också suttit fint med lite skönsång sådär en fredag. MEN, allt kan vi ju inte få :)
under reklampauserna (vilka för övrigt tycks ha ökat i antal?) växlade vi till "Black Jack" som gick samtidigt. haha ja vad ska jag säga. även där fick vi ett gott skratt. jag menar, se bara på detta;



tänk vad härligt den tiden då denna mobiltelefon fanns. och att det dessutom var helt naturligt att slänga upp en svart låda på 30x15 cm med en tjocklek på 3 cm. lägg därtill en rejäl antenn med en längd på 20 cm och du har en supermobil! underbart! ja men egentligen, vaddå den fungerade ju. den gick att prata i utan att en kontakt behövdes och det är väl ändå det som är tanken med en mobiltelefon, att den är just mobil.

jag kan liksom inte sluta förundras, fascineras och samtidigt förvånas över hur mycket tekniken har utvecklats på bara ett tiotal år.

och medan jag klurade en stund på detta flög min egna antenn upp, och hörrni följande bild ja den bjuder jag på ;)



ojoj trött och eländig. men som sagt, titta och njut ;)





Kommentarer
Postat av: Ida

sv: riktigt mysigt me stora koftor/tröjor nu till hösten..



Haha, jag såg också Idol, reprisen från i fredags, tyckte det var sådär faktikst.. dem måste vart riktigt nervösa..

2011-10-10 @ 12:19:37
URL: http://festisandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0