en flygande, gyllene jakob.


idag har jag donat och fixat i köket och trollat fram de mest fantastiska skapelserna! jag har bakat saker jag aldrig tidigare provat på och med ett alldeles föträffligt resultat dessutom :D

allt kommer att packas med inför kräftskivan som vi ska på imorgon kväll. jag ser såå fram emot det - bara äääälskar kräftor :) som vanligt kommer jag dela med mig av alla smarriga recept, men ikväll är jag både för trött och för upptagen för att skriva om alla härligheter. det får bli någon gång under morgondagen helt enkelt.

ikväll får ni istället recptet på den allra godaste Flygande Jakoben. snabbt, gott och så härligt. att det dessutom toppas av varma, skivade bananer gör ju det hela bara ännu smarrigare. mmmmums!

Janssons Flygande Jakob, för 3 hungriga eller 4 inte så värst hungriga

1 färdiggrillad kyckling
2 burkar creme fraiche, á 2 dl
2-3 msk sweet chili
(mängden är individuell så smaka dig fram tills du är nöjd)
1,5 - bananer (här gäller regeln ju fler desto bättre)
curry
2 tunna skivor rökt skinka
1 dl salta cashewnötter

sätt ugnen på 225 grader.
bena ur kycklingen och lägg köttet i en ugnsform.
blanda samman creme fraiche, sweet chili och bred över kycklingen.
skiva bananerna och fördela över röran, krydda med curry.
klipp skinkan i strimlor och strö över.
avsluta med cashewnötter och skjuts in i ugnen tills allt fått en fin färg, ca 20 minuter. 


efter ett besök i ugnen ser det ut såhär. gyllene och doftande, knaprig topping och krämigt inre.


perfekt kombination av söta bananer, småstingig kyckling och salt topping. MMMM!

kikar på "House of wax" för övrigt. illamående, vidrig och otäck film måste jag säga. såg den på bio första gången. usch usch usch. vi hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0