brietårta.


nu är ju inte jag någon direkt expert påostar som möglat och sedan ska komma att kallas för en delikatess. därför ska jag heller inte komma och skryta med att jag har något recept på följande kräftis-tillbehör, eller ens att jag verkligen vet hur ni ska gå tillväga.

allt är helt enkelt en ren chansning (och en del gluttande på när kusinen fixade i ordning den). sen är det ju heller inte den mest svåra matkonsten, så jag tror ni grejar det här. dessutom har jag lite på känn att den här "ju-mer-desto-godare"-regeln är här och nosar lite... bara för att jag tjuvkikade över axeln på kussen så får hon stå för namnet på denna lilla skapelse :)

Linnéas Brietårta

1 rund brieost
blandade nötter,
salta, naturella - smaken är som baken!
honung

strö över nötterna över hela tårtan, det gör inget om det blir för mycket.
ringla honung över hela balunset och servera.


smaken må vara olika, men otroligt vacker att se på är den i varje fall :) (och nötter + honung är ju inte kattskit direkt ;)

nu tror jag att denna ska serveras rumstempererad, men det överlåter jag till experterna att avgöra :) jag vet även att det finns en variant där tårtan ska skjutsas in i ugnen, men det vågar jag verkligen inte uttala mig något om. ni mögelostfantaster får väl helt enkelt prova er fram och se om det är smarrigt. kanske till och med snäppet godare än denna, vem vet?
och om ni skulle testa (eller har någon annan kommentar till detta svammlande inlägg för den delen) så hör gärna av er - alltid lika roligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0