core + middag + smaskigt efter!


hej på er och glad torsdagskväll!

min dag har innehållit lite allt möjligt smått och gott, bland annat ett core-pass som jag ganska nyligen kom hem ifrån. det var första gången jag körde core och jag tyckte det var bra! kikade lite på internet innan vad folk tycker om passet och ramlade bland annat på en kommentar som i stora drag handlade om att kvinnan i fråga inte tyckte det kändes som tärning, att hon ej upplevde känslan av att hon tränat efter passet. 

jag håller inte alls med utan känner verkligen att både bålen och ryggen har fått jobba ordentligt (dessutom lyckades träningen trolla bort den envisa mensvärken som dök upp tidigare idag - jippie!).
men för att nå den känslan av härlig träning gäller det ju även att faktiskt anstränga sig litegrann, ta i och inte "dega" sig igenom passet. spänn magen när instruktören säger att du ska, försök att verkligen hålla ut tills den aktuella övningen är slut och ge järnet även om det 'bara" är ett pass på 30 minuter.
då, om inte annat, kommer känslan av att du tränat :) skönt!

hur härligt det än må vara, nog pratat om träning!
kvällens middagstallrik står nu framför mig och ser ut som följande;

 
varmrökt regnbågslax
små krispiga minitomater (toppenpris i matbutiken!)
frasigt stekt zucchini, trattkantarell & broccoli

kall sås (naturell yoghurt + dill + gräslök)


denna lilla goding kommer jag även njuta av ikväll, lagom till kvällens film; Spiderman 3 (som visas i kanal 6 klockan 21.00)


en fin liten blåbärstosca som jag fick när vi i helgen var i hötorgshallen i stockholm. åh, den helgresan var så härlig! jag älskar verkligen små upplevelser i livet :)
jag hoppas att även ni har haft en alldeles strålande torsdag! och imorgon; fina fredag - pepp!

urmysigt för övrigt att det ser ut att bli ett riktigt brakregn nu ikväll! perfekt väder när det nalkas film och kvällsmys :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0