frukost på radisson blu royal park hotel.


jag älskar frukost i alla dess former och när det gäller hotellfrukost i bufféform blir jag alldeles salig. det är verkligen något visst med att strosa runt och kika på allt som finns att tillgå. en tallrik med yoghurt, frukter och bär är riktigt gott och något jag i princip alltid väljer när det kommer till hotellfrukost.

därefter en assiett att fylla med alla tänkbara sorters pålägg. ett ägg, och då gärna löskokt, hamnar alltid vid min plats och knäckebröd känns alltid så härligt krispigt att avnjuta i de härliga lokalerna.

färsk frukt får mer än gärna plats på min tallrik och självklart finns där även en kopp te, gärna grönt eller rött, med en rejäl skvätt mjölk i.

om ett sött bord finns kikar jag alltid in det för att se om där finns något jag tycker om. då avnjuts det tillsammans med ytterligare en kopp te. om inte, ja då går färska frukter och bär precis lika bra! :)

såhär såg söndagens frukost ut när vi i helgen var i stockholm och hade det alldeles underbart roligt!


- ekologisk yoghurt med kanel, ingefära, vattenmelon, färsk ananas, russin, honungsmelon & vindruva

- knäcke med löskokt ägg
- rostat knäcke med rökt ekologisk skinka & gurka
- grönt te med mjölk
- vattenmelon
- ananas
- röd paprika
(+ ytterligare 1 knäcke varav halva med messmör, tomat, gurka och andra halvan med löskokt ägg)
 
frukosten på hotellet vi var på i hlegen var helt sanslöst smarrig. det mesta i frukostväg fanns och vi njöt verkligen, av både frukost och en utsikt över Hagaparken. ljuvligt!
 

 
 
nedan ser ni några delar av vad hotellet hade att erbjuda i frukostväg :)
 

 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, hotell frukost! Underbart är det! Gud vad jag älskar hotellfrukost haha:D

Svar: Haha jaa samma här. Det är helt klart det allra bästa med att vistas på hotell ;) (och ändå är det inte alltid så himla speciella saker på buffén men det spelar liksom ingen roll, haha)
Malin

2012-06-17 @ 18:02:49
URL: http://sotawesslan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0