midsommarkvällen.

 
framåt midsommaraftons kväll for vi hem till min storasyster emelie och hennes familj. där hade vi knytis med en massa goda saker som dels lades på grillen och dels serverades vid sidan av. alla hade vi med oss vårt eget grillkött och tillbehören dukades upp på bordet, som en buffé. så himla mysigt, trevligt och gott!
 
diverse knytis-saker dukades upp på bordet i väntan på grillen. 
 
grillad majskolv
grillad sparris
grillade körsbärstomater
grillad svamp
grillad halloumi
sallad med isberg, rödpaprika, tomat, purjo & färsk champinjon
krämig potatissallad (recept kommer)
potatissallad med kronärtskocka, soltorkad tomat & grönt (recept kommer)
rosso-sås (recept)
tzatziki
rostad paprikasås (recept kommer)
vi hade med oss en bit högrev som kokat 3 timmar innan och därmed blivit otroligt mört. recept på denna smarriga köttbit kommer inom kort, för detta får ni bara inte missa i sommar!
 
min tallrik; grillat högrev (recept kommer), krämig potatissallad, grillad sparrissallad, grillad majskolv, grillade körsbärstomater, grillad svamp, potatissallad med kronärtskocka samt rosso-sås.
 
fina elin satt på picknickfilten i gräset tillsammans med mig och emil.
 
jag njöt i gräset och gjorde underliga miner.
 
gräsklipparen var i farten ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0