gröna fingrar.


oj oj oj jag är så händig av mig. efter en svång ut till tornby kom jag hem med ett par nya små vänner. självklart har dom allaredan fått namn. det känns liksom lite rarare plus att jag gillar att prata med dom medans de blir ompysslade, och då är det ju trevligt med ett namn. och ta mig tusan, de verkar redan trivas! tyckte faktiskt att jag hörde det när dom småprata med varandra förut ;)

tror minsann att jag anar en liten grön nyans om fingrarna :)


rangliga lilla friskus - (körsbärstomater).


och titta här har vi följande små krabater; spret (gräslök) och ull.

och medan jag smög runt och fotade dom nyanlända hördes livliga rop från övriga gänget. självklart ville även dom bli fotade och visa hur stora de har blivit.


ni kanske minns den här lilla rackaren? avocadokärnan ville, kolla vad han har vuxit! idag ska ha flytta till en egen kruka. stor kille ;)


även denna krabat, tid, har vuxit sig upp. kolla in bara vilket fint litet grönt grässtrå han viftar med. 


farmorsblomman ing-marie sträcker på sig ordentligt.


och även svartöga växer så det knakar.

himla fint gäng det där tycker jag ;)
och jag har ju lovat er bilder på det jag fyndade på stan igår också.



1 aprikosfärgad kofta, 1 vit top i tunn, urskön kvalité. och ja, det sistnämnda mörkblå plagget är vad ni tror att det är ;)


hopp in i den bara! såå himla skön :D


hittade nya skor idag också. blir fint nu i sommar :)


jahopp, då drar jag då!


jag har sagt det förut, men det tål att upprepas; godaste mellanmålet:


nu ska jag hämta några krukor. av någon anledning befinner dom sig för tillfället vid ankdammen. jaa, så kan det vara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0