fredag?




godkväll !
skärtorsdag och lillfredag :D gudars så skönt det kändes när jag kunde stiga ombord på bussen i eftermiddags för att njuta av hemgång. helg! och en lite extra lång en till på köpet. underbart.

eftermiddagen bestod sedan av att lägga in sill samt laga en god middag. denna minifredag blev det den italienska fläskfilén med mozarella, soltorkad tomat och parmaskinka. denna gång med fläskytterfilé. så himla smarrigt. till det serverades ugnsrostad morot, palsternacka, färsk hel vitlök, rödpaprika, rödlök, vitlöksklyftor samt potatis. en storfavorit till tillbehör här, som ni vet :) tillsammans med en krispig sallad blev det gudars så gott.
recept på denna rätt finner ni HÄR.

av skyn som bildades gjorde jag denna kväll en sås bestående av sky, grädde, rödvinbärsgelé, oxfond, samt en klick creme fraiche.




nu ska jag bara njuta av resten av kvällen. imorgon väntar påskhandling till påskaftonens påskbord. men innan dess ser jag verkligen fram emot en härlig och efterlängtad sovmorgon. ingen tid för väckning behöver sättas och det känns underbart.

och även fast jag är en riktig morgonmänniska och har tagit den tidiga uppstigningen de senaste veckorna oväntat bra så är det en sak jag har saknat riktigt mycket; en lång och härlig frukost - vid frukostbordet!

men nu; en smarrig liten tosca :)
vi hörs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0