lalalax!

 
regn, lite uppheåll och så regn igen, tja det är i princip vad vädret har haft att bjuda på denna veckas första dag. jag har dock haft tur och har prickat in de få uppehåll som varit när jag cyklat omkring ute. 
startade dock dagen med en riktig storstädning. skönt att ha det fräscht omkring sig och en ren liten lägenhet :)
 
nu är jag ganska nyligen hemkommen från ett bodystep. kilade in i matbutiken en snabbis efter dusch och bastu, och där nallade jag svensk jordgubbe, köpte med mig blomkål hem och nu står denna middagstallrik framför mig, redo att förtäras. mums!
 
 
varmrökt lax
sallad (rester från midsommaraftons grillkväll)
inlagd rödlök (rester från min hemgjorda midsommarsill)
stekt blomkål, zucchini & färsk champinjon
kall sås (naturell yoghurt + dill + gräslök)

smask! den fina tallriken är en nykomling i mitt kök och kommer från gårdagens äventyr. mer om det dyker upp imorgon förmiddag, så håll lite utkik vettja :)
 
förutom god mat bjuder kvällen på lite allsång tätt följt av "Wallander - Mastermind" (äntligen kommer de på tv igen - woho!). jag hoppas att även ni har haft en fin dag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0