snabbmat alá långkok på balkongen.


jag är så himla glad (och lite förvånad, när kommer vändningen liksom?) över att de senaste dagarna har varit så himla lyckade. jag har vaknat med bubbland glädje i magen flera dagar i rad och det gör mig så himla lycklig. jag kan bara ana att det bland annat har med följande ting att göra;

sommaren som faktiskt äntligen har kommit
min nyvunna kärlek till
gruppträningspass
det faktum att jag är ledig hela sommaren fram till den 28 augusti (bortsett från 2 omtentor den 13/8)
förväntningar, ljuvliga utflykter och spontana upptåg som hör sommaren
till

sent i eftermiddag var det bodypump och det var lika trevligt som vanligt. jeffrey som jag berättade om tidigare idag hade dock feber så det blev ett inhopp för peter. inte riktigt samma sak, men även han är en riktig glädjespridare och kan få ett tufft pass att bli underbart. 

vi cyklade sedan hem i kvällssolen, efter dusch samt en avkopplande stund i bastun, och kunde nästan genast slå oss ner på balkongen och avnjuta en gudagod söndagsmiddag. maten var nämligen redan förberedd; revbenen var kokta & marinerade, kalopsen hade puttrat i ett par timmar och kokt potatis stod klar på spisen.




det ända vi behövde göra var sallad, tzatziki samt att stoppa in revbenen på grill i ugnen några minuter. duka på balkongen och sedan bara njuta. sommar!!

och hörrni, kött är bara så fasligt gott efter träning. smaaaask!!




recept på vår kalops finner ni HÄR.
recept på möra tjocka revben finner ni HÄR.

och så lite gott och svalkande efter det. hörrni, livet är allt bra härligt ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0