fredagens favorit.


jaha hörrni, fredag :) - underbara fredag!
och som alltid hamnade en gudagod middag på bordet denna kväll. den omtyckta och fasligt smarriga fläskfilén, täckt av en krämig röra av grädde, svamp & purjolök. serverad tillsammans med de älskade rotfrukterna, rostade och alldeles ljuvliga.

inte alltför sällan är det just någon variant på denna rätt som tillagas och serveras just på fredagar. varför vet jag inte riktigt. kanske är det just fredagskänslan, suget efter riktigt kött efter fredagens bodypump eller helt enkelt bara för att det är riktigt riktigt makalöst gott!

grundreceptet hittar ni HÄR. denna kväll använde jag mig av fläskfilé, grädde, en skvätt mjölk, ox- och kalvfond, purjolök, färska champinjoner samt ugnsrostade rotfrukter på morot, palsternacka, rödlök, potatis och vitlök. rätten serverades tillsammans med rödvinbärsgelé och en krispig sallad.


nu vankas det säsongspremiär av "Lets dance". det får sällskapa med färsk mango samt min lilla toscabit - smask! fredagsmys för hela slanten alltså :)



dags att servera :)


tillsammans med fina ugnsbakade rotfrukter som ligger mig riktigt varmt om hjärtat.


detta är helt klart en av mina favoriträtter - så himlans smarrigt!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Låter sjukt gott!! Och enkelt :)

2012-03-31 @ 08:37:30
URL: http://pellan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0