middagstallriken.


middagstallriken denna kväll ser ut såhär:



ugnsbakad lax (från denna middag)
fräst zucchini, rödpaprika, morot & blomkål
sallad
kall sås med gräslök & dill



den kalla såsen som endast består av 3 ingredienser - yoghurt, dill och gräslök - var riktigt sval och fräsch till laxen och grönsaksfräset. och otippat god med endast dessa 2 kryddor i - smask!


jag fick fara hem med lite tidigare idag vilket verkligen uppskattades (hos mig alltså; jag hoppas inte personalen uppskattade att jag åkte hem ;). så skönt att vara hemma strax efter 15.
natten var ett kapitel för sig innehållandes korviga lakan, irriterande grus (?) i sängen, för varmt täcke och katt som ville gosa mitt i natten. bättre nätter har jag upplevt, så när jag steg upp vid 05.00 var jag aningen sömnig i ögat.

trodde därför jag skulle vara död såhär dags men än så länge känner jag mig hyffsat pigg :) bara benen som känns lite trötta men det beror troligtvis mer på allt spring både i 711 stycken trappor och ett raskt traskande mellan alla salarna på avdelningen.

nu halvligger jag i soffan, med maten i magen, täcket omkring mig och "Halv 8" på tv. och imorgon, ja då är jag ledig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0