onsdagstallrik.




varmrökt regnbågslax
stekt zucchini, rödpaprika, färsk svamp & kyckling
sallad med tomat & päron

laxen fann jag i matbutiken i helgen. hel varmrökt regnbågslax för endast 79 kronor kilot. fiskälskare som jag är norpade jag genast den allra saftigaste firren och struttade därifrån med ett bra humör; 90 kronor för en hel, rejält stor varmrökt regnbågslax - lycka!
väl hemma benade jag ur fisken, tog bort skinn och portionerade sedan upp köttet i lagom stora portioner som sedan frös in i plastpåsar. perfekt att bara ta upp när inspiration inte finns (eller när suget bara sätter in ;). tinar snabbt och smakar närapå lika gott som färsk. läs mer om varmröktlax och om att frysa in den HÄR.

kycklingen fanns i frysen efter en middag med hel kyckling i lergryta som jag tillagade för ett par månader sedan. så det var bara att ta fram så mycket kycklingkött jag ville ha och fräsa på i pannan tillsammans med rödpaprika & zucchini.

champinjonerna fick jag av en fining häromdagen då de sjöng på sista versen. nu hamnade även de i pannan - perfekt.

en god, snabb och fräsch middagstallrik som alltså innehöll olika delar från både frys och kyl. perfekt när jag klockan 19 steg innanför dörren efter kvällens träningspass.

vad har ni ätit till middag denna onsdag? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0