ny Loka, nr 3.



hej på er i värmen!
jag hoppas ni har ett lika ljuvligt väder som jag? strålande solsken, ljusblå himmel och 23 grader i skuggan. jag njuter av varje sekund :)

som jag tidigare skrivit har Loka under våren kommit ut med 3 nya smaker. idag är de väl inte särskilt nya längre, men jag har nu smakat samtliga och vad jag tyckte om de 2 första smakerna kan ni läsa HÄR och HÄR.

sist ut är...



Jordgubb & lakrits

när jag först fick nys om de nya smakerna Loka lanserade tänkte jag direkt att en jag absolut inte skulle komma att smaka (och framför allt inte lägga pengar på) var denna. jag har aldrig tyckt om lakrits, bortsätt från hallon/lakrits-döskallarna samt pingvinstängerna med mint/sötlakrits.

men en kväll för någon vecka sedan fick jag ett infall att jag skulle köpa den. studsade upp ur soffan, struttade bort till KOnsum och 5 minuter senare var jag åter hemma, lagom till "Du är vad du äter". öppnade korken och sniffade. jo, visst doftade det av lakrits. men av en god typ tyckte jag. tog en klunk och ja, den var helt okej.

tog en till och efter tredje kände jag att min lakritskvot var full för den dagen. flaskan räckte i 3 dagar och det var lagom för mig, jag är helt enkelt ingen lakritstjej. hade det varit mer smak av jordgubb, som är en stoor favorit hos mig, hade jag tyckt bättre om den men som det var blev den ingen favorit.

jag kan dock tänka mig att ni som är svaga för lakrits kommer gilla denna skarpt :)

betyg: 2 solar av 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0