för 53 dagar sedan.

 
hej på er!
dagarna bara rullar förbi och jag hinner knappt med. till råga på allt är mitt hjärta helt vimsigt. hörrni det där med pirr i magen, varmt hjärta och snurr i huvudet kan visst vara fasligt härligt. även om omständigheterna kunde ha varit något bättre. men, jag är ialla fall glad, varm och trygg. och är inte det huvudsaken ändå?
 
jag tänkte vi skulle kika lite på hur julaftonen var hos familjen jansson, sådär en 2 månader senare ;)
 
julaftonen 2012 började med en morgonpromenad i vintervädret.
 
kika lite i julstrumpan på julaftonsmorgon hör till traditionen. vad tycks om mina långkalsonger? är dom inte raffiga så säg? ;)
 
och så lite härlig julaftonsfrukost på det - risgrynsgröt och julskinka!
 
miras första julafton :)
 
hon verkade nöjd :)
 
man måste ju få provsmaka lite ;)
 
hur du tillagar de allra godaste revbensspjällen till julafton finner du HÄR.
 
julmat!
 
ett stycke tallrik med julmat - så ljuvligt!
 
och jag var lika rosig om kinden som ett juläpple ;)
 
 
 
Lite recept till julbordet
 
janssons frestelse
ugnsomelett med svampstuvning
egeninlagd sill
vörtbröd
sillröra
revbensspjäll
julsallad
 
 
finaste lilla gubarn ♥
 
granen stod så grön och grann i stugan :)
 
 
nu när jag kikar på fotona slår det mig hur mycket som har hänt sedan de togs. faktum är att jag blir lite smått snurrig i huvudet av tanken. vad livet kan ändra sig. och ärligt talat, jag har nog aldrig varit såhär förvirrad tidigare.
 
men jag har nog heller aldrig varit såhär lycklig som jag är just nu. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0